ASSAIGBLOGRESSENYES

Pensar el present

By 07/02/2022No Comments

Dos assajos nous, molt interessants, sobre noves tecnologies.

La conquista de Tinder, de Jimina Sabadú, que publica Turner ed.
Jimina Sabadú escriu regularment una columna (sempre molt divertida i lúcida, al mateix temps…) al diari El País, sobre cultura popular (per exemple, una de molt antològica on explica per què totes les presentadores de Tele5 tenen el mateix nas… Que fan servir la mateixa cirurgiana plàstica…)
Però aquí ens parla de Tinder, i com ens relacionem amb aquesta app que serveix per trobar parelles…
Si mirem amb atenció les opcions que ens proposa Tinder, veiem que reflecteixen molt més que selfies amb barba o morros vermells.

A partir de la seva experiència personal, Jimina Sabadú explica, per exemple, com acabem convertits en un producte que conforma aquest catàleg de persones disponibles.
I, què hi ha després d’aquesta interfície fàcil i nova?

Influencers. La ideología de los cuerpos publicitarios, d’Ole Nymoen i Wolfgang M. Schmitt. Publicat per Península ed. amb traducció de Lara Cortés.

A l’era digital que estem vivint, l’influencer constitueix un fenomen fonamental per a la cultura pop, la societat de consum, la indústria publicitària i el capitalisme, i, des de fa temps, la seva presència s’ha expandit més enllà de les fronteres d’internet.
Joves, adults i nens es graven mentre es maquillen, cuinen, viatgen o practiquen esport, i comparteixen consells amb els seus seguidors a través de les xarxes socials.
Aquests influencers convertits en celebrities són l’emblema dels temps que corren.
Alliçonen i manipulen milions de seguidors, incentiven el consumisme, promouen un estil de vida neoliberal i obliden les causes justes.
El neocapitalisme s’amaga darrere dels filtres i retocs de Photoshop. Ja no només és més complicat diferenciar què és un anunci del que no ho és, sinó que cada vegada hi ha més persones espectadores a qui, simplement, tot això tant els hi és…

Del nostre present…

No us els perdeu!